映画化はファンたちがイラストにどう反応するか次第?
先月から、映画『キングコング: 髑髏島の巨神』のジョーダン・ヴォート=ロバーツ監督が、ゲーム『メタルギアソリッド(以下MGS)』の"非公式”イラストをTwitterでポストし、拡散しています。
これにはふたつの大きな意図があるようです。まずひとつは小島秀夫監督が手掛けた『MGS』が、MSX時代から数えて31周年を迎えたこと。そしてふたつめが、監督の次回作が劇場版『MGS』になるであろうことです。
監督は、何人かの次世代アーティストたちに頼んで映画のコンセプトアートのようなイラストを描いてもらうことに。そこで31周年にちなみ、31枚のイラストを31日間で各1枚ずつ公開していくことにしたんだそうです。
まずはいつもの無線通信よろしく、ロイ・キャンベルがアナウンスする様子をどうぞ。
❗️Follow and retweet this thread to celebrate the 31st anniversary of @HIDEO_KOJIMA_EN's METAL GEAR with 31 pieces of never before seen nano-machine-infused-artwork.
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) 2018年7月13日
Tune in every day for new updates. Some surprises along the way...
Join me with hastag #METALGEAR31stpic.twitter.com/t6vtydKmiE
これらのイラストは、決して映画を表すものではなく、一般的な『MGS』の世界観をファンアートとして描いたものなんだそう。
DAY 1 of #METALGEAR31st
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) 2018年7月13日
There’s many beautiful+insane+iconic images to come...but I want to start with this piece by Nick Foreman.
The bond we formed via mechs reinforced that we should be loud w/ our love of this franchise as we may find friends & collaborators in the process. pic.twitter.com/5Zj4vRsu5T
DAY 21 of #METALGEAR31st
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) 2018年8月2日
By the maestro @DennisChanArt.
Metal Gear is full of what I call “military surrealism”. It’s a delicate balance between horror-inspired-supernatural (nanomachines) & manga-stylized-magical-realism.
I wanted to explore and capture these odder moments. pic.twitter.com/2SZRsecBQE
DAY 20 of #METALGEAR31st
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) 2018年8月1日
I worked with Form Language Studio on KONG. These guys always deliver.
This beautiful photobash inspired by Walker Gear is an exploration of if bipedal technology proliferated into other countries earlier in history with their own spin on the design. pic.twitter.com/pszncWjMEJ
DAY 18 of #METALGEAR31st
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) 2018年7月31日
Today you get a pair of frames by @BenMauro993, which means you technically get 32 pieces of art!
Snake and Ninja in a ROCKY face off.
“Now we can fight as warriors. Hand-to-hand, it is the basis of all combat. Only a fool trusts his life to a weapon” pic.twitter.com/58xiGirbWI
DAY 15 of #METALGEAR31st
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) 2018年7月27日
If you know anything about me as a filmmaker... it’s how much i love shooting during magic hour.
So I couldn’t resist having @Kilo_Three make this gorgeous shot of Rex during sunset.
Accurately bringing the MGS designs to life is one of my goals. pic.twitter.com/mMxNuV1e6J
DAY 14 of #METALGEAR31st@c780162 captures the tragedy of The Boss.
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) 2018年7月26日
Standing in that field until you realize that YOU must pull the trigger is @HIDEO_KOJIMA_EN at his finest.
Flowers shifting color + stylisized moments of magic realism are elements to embrace rather than fear. pic.twitter.com/kbvB1CNAL1
DAY 12 of #METALGEAR31st
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) 2018年7月24日
Another piece by the impeccable Jakub Rozalski (@mr_werewolf_art)
This is one my favorite pieces of art (much more than 31 days worth) that I created while working on the script.
The relationship between tech and human nature is important to this film. pic.twitter.com/Js7eU2TXpc
DAY 9 of #METALGEAR31st
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) 2018年7月22日
Joe Peterson is an artist I met specifically for this project and he is A+
Enjoy
NOTE: This artwork is NOT in any way representative of casting nor wishlist casting. It’s a common practice for artists to use actors in key frames. Nothing more than that. pic.twitter.com/dzbBM9M4rD
DAY 7 of #METALGEAR31st@maciejkuciara was a huge part of cracking the code on the 8-bit-tribal-villager-war-paint in KONG.
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) 2018年7月19日
This piece explores visualizing active-camouflage + integration into an environment.
He nails the badass elation of stalking & the tension being stalked. pic.twitter.com/0MLPxXh1M1
Day 5 of #MetalGear31st
— Jordan Vogt-Roberts (@VogtRoberts) 2018年7月17日
I worked with the legend @mr_werewolf_art on KONG. He doesn’t do freelance work anymore but we’ve become friends and I convinced him to contribute ‘mood art’ to this project. I truly felt the world needed to see his heavy atmospheric style + Metal Gear. pic.twitter.com/l9I5B3f1xY
巨大なメタルギアREXの勇姿や、サイボーグ忍者グレイ・フォックスが姿を現したシーン、それにザ・ボスを倒したときの、一面が真っ赤に染まった花畑のドラマティックな場面も、今となっては懐かしいですね。
監督がCOLLODERに語った進捗状況としては、つい最近デレック・コネリー氏による脚本をソニーに提出した段階とのこと。ソニーはさまざまな角度から精査し、映画化にゴーサインを出す……のかどうかを検討するようです。
コナミから小島秀夫監督が独立しても、世界中には根強いファンたちが大勢います。『MGS』ならよほどのヘマをヤラかさない限り、興行収入はソリッドなものになると思うんですけどねぇ。